Steg for steg i praksis : en kasusstudie

Utsolgt
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788251918206
Inngår i din bokpakke

Omtale

Innledning Metode Forskningsprosessen Steg for steg som kasusstudie Datainnsamling Utvikling av kategorier Beskrivelse av konteksten Steg for steg som verktøy i skolens sosiale læreplan Utvikling av .vi-følelse. Den fysiske arenaen og klassen som kontekst Verktøy Medierende handlinger med verktøy Egenskaper ved medierende handling Avslutning Språket som verktøy Høyere mentale funksjoner Fra språk til tanke Illustrasjoner: indre tale Ikke-verbal kommunikasjon Diskusjon Transformasjon Det moralske bakteppet: Transformasjon av opplæringsmateriellet Fagdidaktisk kunnskap: Transformasjon av Gretes fagkunnskap Det pedagogiske resonnementet Diskusjon Stillasbygging Den nærmeste utviklingssone Stillasbygging Illustrasjoner Diskusjon Avsluttende kommentarer Hensikten med Skriftserien Klasseromsforskning er å presentere eksempler på forskning som kan gi en dypere forståelse av ulik undervisningspraksis i klasserommet. Klasseromsforskningen belyser viktige og komplekse prosesser innen utdanningssystemet som ofte er usynlige. Det er derfor viktig at en stadig får ny viten om disse prosessene. Betegnelse: Boken er en kasusstudie av en lærer og hennes klasse, som har jobbet med undervisningsopplegget Steg for steg i flere år. Fokus er på hvordan læreren får opplegget til å fungere, hvilke prosesser hun går igjennom og hvilke verktøy hun tar i bruk. Har litteraturliste.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788251918206
  • EAN: 978-82-519-1820-6
  • Utgivelsesår: 2002
  • Forlag: TAPIR Akademisk Forlag
  • Innbinding: Heftet
  • Serie: Skriftserien Klasseromsforskning
  • Nummer i serien: 12
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Heggli, Tone Merete, Ragnheiður Karlsdóttir
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 109