Det levende ordet i en krevende klasse

Utsolgt
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788251916301
Inngår i din bokpakke

Omtale

SKRIFTSERIEN KLASSEROMSFORSKNING Hensikten med denne skriftserien er å presentere eksempler på forskning som kan gi en dypere forståelse av ulik undervisningspraksis i klasserommet. Klasseromsforskninga belyser viktige og komplekse prosesser innen utdanningssystemet som ofte er usynlige. Det er derfor viktig at en stadig får ny viten om disse prosessene. . "Det levende ordet" i en krevende klasse er en kasusstudie fra skolehverdagen om hvordan en kunst- og håndverklærer stimulerer til samspill i en krevende klasse ved hjelp av språket. Tove Pettersson beskriver det som skjer i klasserommet ved hjelp av teaterets dramaturgi fordi det er den genren som best fanger opp det ho kan observere. "Skuespillet" handler om lærerens forsøk på å skape en arena for det levende ordet i denne krevende klassen. Et bredt spekter av strategier blir tatt i bruk og disse tolkes i lys av kulturhistorisk aktivitetsteori. Betegnelse: Boken er en kasusstudie fra skolehverdagen om hvordan en kunst- og håndverklærer stimulerer til samspill i en krevende klasse ved hjelp av språket. Forfatteren beskriver det som skjer i klasserommet ved hjelp av teaterets dramaturgi fordi det er den genren som best fanger opp det hun kan observere. Skuespillet handler om lærerens forsøk på å skape en arena for det levende ordet i denne krevende klassen. Et bredt spekter av strategier blir tatt i bruk og disse tolkes i lys av kulturhistorisk aktivitetsteori. Har litteraturliste.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788251916301
  • EAN: 978-82-519-1630-1
  • Utgivelsesår: 2000
  • Forlag: TAPIR Akademisk Forlag
  • Innbinding: Heftet
  • Serie: Skriftserien Klasseromsforskning
  • Nummer i serien: 9
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Pettersson, Tove, Mæland, Annlaug Flem, Sigrun Gudmundsdottir, Tina
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 165