Mediekultur, mediesamfunn
Omtale
Dette er en helhetlig innføringsbok i medievitenskap på norsk.Grunnleggende teoretiske perspektiver presenteres sammen med konkrete eksempler og analyser. Dagsaktuelle debatter og fenomener ses i historisk lys, og samfunnsvitenskapelige synsmåter kombineres med humanistiske og estetiske. Med utgangspunkt i den enkeltes relasjon til massemediene, presenteres medievitenskapens sentrale områder: identitet, påvirkning, sosiale forskjeller, semiotikk, hermeneutikk, retorikk, narratologi, offentlighet og demokrati, produksjon m.m.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788215025872
- EAN: 978-82-15-02587-2
- Utgivelsesdato: 27.10.2015
- Utgivelsesår: 2015
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Gripsrud, Jostein
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Massemedier
- Omfang/format: 358 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 5
- Illustrert: Ja
- Sider: 358