Mediekultur, mediesamfunn
Omtale
Massemediene åpner våre private liv mot omverdenen. De leverer stoff til tankene, beveger følelsene. De inngår i økonomiske, kulturelle og politiske prosesser, gjennom ord, bilder og musikk - i et utall genrer. Dette er den første helhetlige innføringsboken i medievitenskap på norsk. Grunnleggende teoretiske perspektiver presenteres sammen med konkrete eksempler og analyser. Dagsaktuelle debatter ses i historisk lys, og samfunnsvitenskapelige synsmåter kombineres med humanistiske og estetiske. Med utgangspunkt i den enkeltes relasjon til massemediene, presenteres medievitenskapens sentrale områder: identitet, påvirkning, sosiale forskjeller, semiotikk, hermeneutikk, retorikk, narratologi, offentlighet ogdemokrati, produksjon m.m. Illustrert med noen få fotos i svart/hvitt. En bok for studenter i medie- og kulturfag, samt for andre som er interessert ifagområdet. Med bibliografi og register.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788200427100
- EAN: 82-00-42710-2
- Utgivelsesår: 1999
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Gripsrud, Jostein
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Massemedier
- Omfang/format: 332 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 3
- Utgave: 1
- Illustrert: Ja
- Sider: 332