Mediekultur, mediesamfunn

Utsolgt
Mediekultur, mediesamfunn
Mediekultur, mediesamfunn
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788200427100
Inngår i din bokpakke

Omtale

Massemediene åpner våre private liv mot omverdenen. De leverer stoff til tankene, beveger følelsene. De inngår i økonomiske, kulturelle og politiske prosesser, gjennom ord, bilder og musikk - i et utall genrer. Dette er den første helhetlige innføringsboken i medievitenskap på norsk. Grunnleggende teoretiske perspektiver presenteres sammen med konkrete eksempler og analyser. Dagsaktuelle debatter ses i historisk lys, og samfunnsvitenskapelige synsmåter kombineres med humanistiske og estetiske. Med utgangspunkt i den enkeltes relasjon til massemediene, presenteres medievitenskapens sentrale områder: identitet, påvirkning, sosiale forskjeller, semiotikk, hermeneutikk, retorikk, narratologi, offentlighet ogdemokrati, produksjon m.m. Illustrert med noen få fotos i svart/hvitt. En bok for studenter i medie- og kulturfag, samt for andre som er interessert ifagområdet. Med bibliografi og register.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788200427100
  • EAN: 82-00-42710-2
  • Utgivelsesår: 1999
  • Forlag: Universitetsforlaget
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Gripsrud, Jostein
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Massemedier
  • Omfang/format: 332 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 3
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Ja
  • Sider: 332