Mediekultur, mediesamfunn
Omtale
Dette er den første helhetlige innføringsboken i medievitenskap på norsk, og denne andre utgaven (utgitt første gang i 1999) er blant annet oppdatert om dagens digitale medier. Grunnleggende teoretiske perspektiver presenteres sammen med konkrete eksempler og analyser. Dagsaktuelle debatter og fenomener ses i historisk lys, og samfunnsvitenskapelige synsmåter kombineres med humanistiske og estetiske. Med utgangspunkt i den enkeltes relasjon til massemediene, presenteres medievitenskapens sentrale områder: identitet, påvirkning, sosiale forskjeller, semiotikk, hermeneutikk, retorikk, narratologi, offentlighet og demokrati, produksjon m.m. Illustrasjoner i svart/hvitt. Har bibliografi og register.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788215002538
- EAN: 82-15-00253-6
- Utgivelsesår: 2002
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Gripsrud, Jostein
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Massemedier
- Omfang/format: 345 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 3
- Utgave: 2
- Illustrert: Ja
- Sider: 345