Markedsføringsrett i et nøtteskall
Omtale
Boken gir en grunnleggende, rask og oversiktlig innføring i markedsføringslovens regler, samt en oversikt over spesiallovgivning som oppstiller krav til næringsdrivendes markedsføring, blant annet angrerettloven, ehandelsloven og finansavtaleloven.
Denne oppdaterte utgaven tar opp mange nye dommer fra EU-domstolen og norske domstoler samt en rekke vedtak fra Markedsrådet - blant annet om markedsføring i sosiale medier. Den tar også opp flere av EUs vedtatte endringer i direktiver og forordninger som regulerer markedsføring og forbrukerbeskyttelse, blant annet de nye og skjerpede felleseuropeiske reglene om håndheving av forbrukervernlovgivning.
Lytt til podkastepisode med forfatteren om boken.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788205542938
- EAN: 978-82-05-54293-8
- Utgivelsesdato: 25.11.2020
- Utgivelsesår: 2020
- Forlag: Gyldendal
- Innbinding: Heftet
- Serie: Nøtteskallserien
- Språk: Bokmål
- Personer: Grandal, Morten, Haug, Frode Elton
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Markedsføringrett, Norge
- Omfang/format: 251 sider
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 2
- Illustrert: Nei
- Sider: 251