Markedsføringsrett i et nøtteskall

Markedsføringsrett i et nøtteskall
Markedsføringsrett i et nøtteskall
I salg
ISBN/Varenr
9788205600126
Inngår i din bokpakke

Omtale

Boken gir en grunnleggende og oversiktlig innføring i markedsføringslovens regler, samt en oversikt over spesiallovgivning som oppstiller krav til næringsdrivendes markedsføring, blant annet angrerettloven, ehandelsloven og finansavtaleloven. Denne tredje utgaven av boken tar for seg de omfattende endringene i markedsføringsloven som trådte i kraft 1. oktober 2023. Både nye regler for prismarkedsføring, krav til brukeromtaler og prissammenligningstjenester, forbud mot dørsalg og nye retningslinjer for beregning av overtredelsesgebyr ved brudd på loven, er omtalt. Boken er også oppdatert med omtale av sentrale dommer i saker om bl.a. ulovlige etterligninger eller brudd på god forretningsskikk næringsdrivende imellom. Ny praksis fra Markedsrådet og de siste direktivene og forordningene fra EU på markedsføringsrettens område er også omtalt. Boken er nyttig både for studenter og for advokater, næringsdrivende, reklamebyråer og andre praktikere som trenger en innføring i en rettslig disiplin av stor betydning for både forbrukere og næringsdrivende.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788205600126
  • EAN: 978-82-05-60012-6
  • Utgivelsesdato: 06.02.2024
  • Utgivelsesår: 2024
  • Forlag: Gyldendal
  • Innbinding: Heftet
  • Serie: Nøtteskallserien
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Grandal, Morten, Haug, Frode Elton
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Markedsføringrett, Norge
  • Omfang/format: 307 sider
  • Målgruppe: Voksne
  • Originaltittel: Grandal/Haug - Markedsføringsrett i et nøtteskall, 3. utgave
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 3
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 307