Prøver å forstå litt mer istedet for å være så sinna : en kasusstudie om skriving som refleksjonsform ved Luftkrigsskolen
Omtale
I denne studien undersøkes et undervisningsopplegg for kadetter ved Luftkrigsskolen i Trondheim hvor den emosjonelle komponenten av kunnskapsdannelsen eksternaliseres i kontrollerte former gjennom en reflektiv skriveprosess. Studien viser at gjennom skriveprosessen svekkes de emosjonelle komponentene i kunnskapen samtidig som de kognitive styrkes. Har litteraturliste.
Betegnelse: I denne studien undersøkes et undervisningsopplegg for kadetter ved Luftkrigsskolen i Trondheim hvor den emosjonelle komponenten av kunnskapsdannelsen eksternaliseres i kontrollerte former gjennom en reflektiv skriveprosess. Studien viser at gjennom skriveprosessen svekkes de emosjonelle komponentene i kunnskapen samtidig som de kognitive styrkes. Har litteraturliste.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788251919678
- Utgivelsesår: 2004
- Forlag: TAPIR Akademisk Forlag
- Innbinding: Heftet
- Serie: Skriftserien Bedriftspedagogikk
- Nummer i serien: 5
- Språk: Bokmål
- Personer: Firing, Kristian, Ragnheiður Karlsdóttir, Sigrun Gudmundsdottir
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 0