Læring og utvikling i fellesskap : behandling av rusavhengighet i kollektiv
Omtale
Ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Pedagogisk institutt har det bedriftspedagogiske forskningsmiljøet vært opptatt av å bearbeide problemstillinger knyttet til veiledning, læring, motivasjon, kommunikasjon og ledelse i bedrifter. Dette gjøres både empirisk og gjennom bruk av ulike pedagogiske og psykologiske teorier. Formålet med denne skriftserien er å åpne en kanal for spredning av resultatene fra dette arbeidet.
Betegnelse: Gjennom sin studie ønsker forfatteren å få en forståelse av hva det er som fører til individuell utvikling og endring hos unge rusmisbrukere. Hun tar utgangspunkt i kollektivbehandling og de forutsetningene som finnes der i form av spesielle omgivelser, individer, rutiner, samt det pedagogiske grunnlaget for behandlingen. Ved hjelp av teorier om situert læring og legitim perifer deltakelse og resultater fra undersøkelsen beskriver og diskuterer hun hvordan fellesskap og relasjoner mellom menneskene i kollektivet får betydning for de endringene som skjer i individet. Har litteraturliste.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788251921145
- EAN: 978-82-519-2114-5
- Utgivelsesår: 2006
- Forlag: TAPIR Akademisk Forlag
- Innbinding: Heftet
- Serie: Skriftserien Bedriftspedagogikk
- Nummer i serien: 6
- Språk: Bokmål
- Personer: Niska, Annika
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 92