Kulturjournalistikk : avkobling eller tilkobling?

Utsolgt
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788200214038
Inngår i din bokpakke

Omtale

I løpet av de siste tjue årene har idealene for kulturjournalistikken endret seg, opplysningsidealet fortrenges av det nye underholdningsidealet, kulturjournalistikken orienterer seg mot forbruk og fornøyelse. kreve en ny kulturjournalistikk som verken er begrenset av kulturjournalistikkens konsekvenser eller av underholdningjournalistikkens forenkling og sjabloner. Opplysningsidealet må gis nytt innhold. Det blir kulturjournalistens oppgave å oppdage, tolke og beskrive de omfattende kulturelle prosesser og fenomener i vår tid. Betegnelse: I løpet av de siste tjue årene har idealene for kulturjournalistikken endret seg, opplysningsidealet fortrenges av det nye underholdningsidealet, kulturjournalistikken orienterer seg mot forbruk og fornøyelse. kreve en ny kulturjournalistikk som verken er begrenset av kulturjournalistikkens konsekvenser eller av underholdningjournalistikkens forenkling og sjabloner. Opplysningsidealet må gis nytt innhold. Det blir kulturjournalistens oppgave å oppdage, tolke og beskrive de omfattende kulturelle prosesser og fenomener i vår tid.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788200214038
  • Utgivelsesår: 1991
  • Forlag: Universitetsforlaget
  • Innbinding: Heftet
  • Serie: Mediesamfunnet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Bech-Karlsen, Jo
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 0