Presseetikk

Utsolgt
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788271472351
Inngår i din bokpakke

Omtale

Presseetikk er en gjennomgang av pressens etiske verdier. Presseetisk bevissthet etableres gjennom øvelse. Det vanskeligste og viktigste er å være i stand til å identifisere et presseetisk dilemma når det oppstår. Hva er problemstillingen og kjernespørsmålet? Deretter må alternative løsninger vurderes i lys av de verdier som står på spill. Her kan Vær varsom-plakaten og andre presseetiske dokumenter bidra til å klargjøre dine valg. Denne lommeboken er skrevet for å gi en rask gjennomgåelse av aktuelle presseetiske retningslinjer. Boken vil også ha interesse for pressens publikum og kilder som vil vite hva pressen her og nå betrakter som sin yrkesetikk. Boken følger kapittelinndelingen i Vær varsom-plakaten og kommenterer det enkelte punkt med referanser til andre presseetiske dokumenter og aktuelle avgjørelser i PFU. Betegnelse: Boka inneholder en kortfattet gjennomgang av aktuelle presseetiske retningslinjer i henhold til Vær varsom-plakten, og gir kommentarer til enkeltpunkter. Den refererer i tillegg til aktuelle avgjørelser i PFU, og andre presseetiske dokumenter. Beregnet på pressefolk, men passer også for pressepublikum og kilder som vil vite hva som betraktes som god presseetikk her og nå. Har litteraturliste og stikkordregister.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788271472351
  • Utgivelsesår: 2003
  • Forlag: IJ-forlaget
  • Innbinding: Heftet
  • Serie: En lommebok fra IJ-forlaget
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Michalsen, Bård
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 166