No logo

I salg
ISBN/Varenr
9788249501120
Inngår i din bokpakke

Omtale

Klein viser hvordan merker er til stede over alt, ikke bare i media og på gata, men i økende grad også på skolene. De multinasjonale selskapene hevder at de støtter mangfoldet, men Klein viser hvor enkelt det er for store kjeder å sensurere innholdet i f.eks. videoer. Klein ser også på arbeiderne som holder disse selskapene i gang, men som sjelden får del i suksessen og utbyttet. Hun viser videre hvordan bruken av vikarer og korttidsansatte undergraver mulighetene til å organisere arbeiderne, samtidig som denne typen ansatte ikke får del i de samme godene som de fast ansatte gjør. Boka viser hva den globale økonomien har gitt oss, og beskriver hva som nå blir gjort for å stoppe den. Har register. Betegnelse: Klein viser hvordan merker er til stede over alt, ikke bare i media og på gata, men i økende grad også på skolene. De multinasjonale selskapene hevder at de støtter mangfoldet, men Klein viser hvor enkelt det er for store kjeder å sensurere innholdet i f.eks. videoer. Klein ser også på arbeiderne som holder disse selskapene i gang, men som sjelden får del i suksessen og utbyttet. Hun viser videre hvordan bruken av vikarer og korttidsansatte undergraver mulighetene til å organisere arbeiderne, samtidig som denne typen ansatte ikke får del i de samme godene som de fast ansatte gjør. Boka viser hva den globale økonomien har gitt oss, og beskriver hva som nå blir gjort for å stoppe den. Har register.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788249501120
  • Utgivelsesår: 2002
  • Forlag: Oktober
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Klein, Naomi
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Originaltittel: No logo
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 2
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 0