Når læring er det viktigste : undervisning i høyere utdanning
Veiledende pris
kr 409,00
Erstattet av nytt produkt
ISBN/Varenr
9788202249885
Omtale
Høyere utdanning er inne i en periode med mange endringer. De siste årenes omveltninger har gjort det mer utfordrende å være lærer innen denne sektoren. Et økt fokus på studenters læring innebærer at vi i enda større grad må reflektere over undervisningsformene.
Forfatterne tar i denne boken utgangspunkt i nyere læringsforskning og peker på mulige konsekvenser for undervisning og vurderingspraksis. Bidragene veksler mellom drøftinger av helt konkrete undervisningsopplegg og mer overordnede refleksjoner over læring, undervisning og vurderingsformer i høyere utdanning. De diskuterer sentrale undervisningsformer ved universiteter og høyskoler og bidrar med ideer til læringsfremmende undervisning.
Medforfattere: Eevi E. Beck, Olga Dysthe, Gunnar Handal, Anton Havnes, Frøydis Hertzberg, Berit Karseth, Sten R. Ludvigsen, Arild Raaheim, Arne Skodvin og Line Wittek.
Betegnelse: Bokens bidragsytere peker på at økt fokus på studenters læring i høyere utdanning får konsekvenser for undervisningsformene. De ser i denne boken på nye utfordringer ved å være lærer ved universitet og høyskoler. Med utgangspunkt i nyere læringsforskning diskuterer de eksisterende undervisningsformer, og kommer med idéer til undervisning som fremmer læring.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788202249885
- EAN: 82-02-24988-0
- Utgivelsesår: 2006
- Forlag: Cappelen Damm
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Lauvås, Per, Lycke, Kirsten Hofgaard, Strømsø, Helge I.
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Undervisningsmetoder, høyere utdanning
- Omfang/format: 250 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 8
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 250