Medie- og kommunikasjonsteori

Utsolgt
Medie- og kommunikasjonsteori
Medie- og kommunikasjonsteori
Erstattet av nytt produkt
ISBN/Varenr
9788215007229
Inngår i din bokpakke

Omtale

Boken gir en introduksjon til sentrale begreper, teorier og teoretikere innen medie- og kommunikasjonsteori. Forfatteren tar utgangspunkt i at forståelsen av kommunikasjon og av medier er tett forbundet i et moderne "mediemettet" samfunn. Den overordnede tanken bak boken er i følge forfatteren at kommunikasjonsprosesser best kan forstås i lys av medier, og vise versa. Det er lagt vekt på å ta med tenkere og tanker med fokus på forholdet mellom kommunikasjon og medieformidling. Boken er skrevet for studenter på bachelornivå på universitet og høyskoler, og andre med interesse for grunnleggende sider ved medier og kommunikasjon. Har litteraturhenvisninger og register. Betegnelse: Boken gir en introduksjon til sentrale begreper, teorier og teoretikere innen medie- og kommunikasjonsteori. Forfatteren tar utgangspunkt i at forståelsen av kommunikasjon og av medier er tett forbundet i et moderne "mediemettet" samfunn. Den overordnede tanken bak boken er i følge forfatteren at kommunikasjonsprosesser best kan forstås i lys av medier, og vise versa. Det er lagt vekt på å ta med tenkere og tanker med fokus på forholdet mellom kommunikasjon og medieformidling. Boken er skrevet for studenter på bachelornivå på universitet og høyskoler, og andre med interesse for grunnleggende sider ved medier og kommunikasjon. Har litteraturhenvisninger og register.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788215007229
  • EAN: 978-82-15-00722-9
  • Utgivelsesår: 2006
  • Forlag: Universitetsforlaget
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Ytreberg, Espen
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Medievitenskap, Teori og metoder
  • Omfang/format: 157 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 2
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Ja
  • Sider: 157