Hva bør 6-åringer få lære i skolen? : en vurdering basert på omfattende pedagogisk forskning og forsøks-virksomhet

Utsolgt
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788291516042
Inngår i din bokpakke

Omtale

Forfatterne har vært opptatt av spørsmålet om hva 6-åringer bør få lære for å forbedre sine forutsetninger for videre læring i skolen, ved å lære forutsetninger for på en nøyaktig og bevisstgjort måte å styre sin oppmerkhet - i form av abstraksjoner - basert på å ha lært grunnleggende begrepssystemer (GBS) tilknyttet talespråklige ferdigheter. Boken beskriver og begrunner opplærings- og lærearbeide som har vist seg egnet til å forebygge lærevansker når skolens fag skal læres. Betegnelse: Forfatterne har vært opptatt av spørsmålet om hva 6-åringer bør få lære for å forbedre sine forutsetninger for videre læring i skolen, ved å lære forutsetninger for på en nøyaktig og bevisstgjort måte å styre sin oppmerkhet - i form av abstraksjoner - basert på å ha lært grunnleggende begrepssystemer (GBS) tilknyttet talespråklige ferdigheter. Boken beskriver og begrunner opplærings- og lærearbeide som har vist seg egnet til å forebygge lærevansker når skolens fag skal læres.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788291516042
  • Utgivelsesår: 1993
  • Forlag: INAP-forlaget
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Nyborg, Magne, Brittmark, Eva
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 2
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 75