Fra intensjon til handling i barnehagen : dilemmaer som omdreiningspunkt for kompetansebygging
Omtale
Barnehagepersonalets kompetanse er avgjørende for utvikling av barnehagens kvalitet. Fra intensjon til handling - Dilemmaer som omdreiningspunkt for kompetansebygging framhever at kompetanse- og kvalitetsutvikling er en kontinuerlig prosess.
Boka belyser dilemmaer som kan oppstå, og valg som må tas, i kompetanseutviklingsprosesser. Hensikten med boka er å belyse hvordan dilemma og utfordringer kan identifiseres, fortolkes og håndteres, og hvordan analyser kan skape muligheter for kompetansebygging i hele personalgruppa.
Denne boka er aktuell for alle som er opptatt av kompetansebygging i barnehagen, og kan være et godt hjelpemiddel i arbeidet med regional kompetanseutvikling i barnehagesektoren.
Høyoppløst bilde | Bla-i-bok
Intervju med Læringssenteret
Forfatterne, Liv Torunn Eik (Universitetet i Sørøst-Norge), Gerd Sylvi Steinnes (Høgskulen i Volda) og Elin Ødegård (Universitetet i Stavanger), er førsteamanuenser i pedagogikk. De har forsket på barnehagelæreres profesjonskvalifisering og har vært involvert i ulike interaktive forskningsprosjekt innen kvalitetsutvikling i samarbeid med barnehager. Forfatterne har lang erfaring fra arbeid som barnehagelærere og med undervisning i barnehagelærerutdanning, veilederutdanning og masterutdanning for barnehagelærere.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788245022605
- EAN: 978-82-450-2260-5
- Utgivelsesdato: 25.05.2020
- Utgivelsesår: 2020
- Forlag: Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Eik, Liv Torunn, Steinnes, Gerd Sylvi, Ødegård, Elin
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Personalutvikling, før- og grunnskolen
- Omfang/format: 180 sider
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 2
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 180