Ekspansjon : strategi for forretningsutvikling

Utsolgt
Ekspansjon : strategi for forretningsutvikling
Ekspansjon : strategi for forretningsutvikling
Erstattet av nytt produkt
ISBN/Varenr
9788241711619
Inngår i din bokpakke

Omtale

Denne boken handler om ekspansjon og forretningsutvikling. Med utgangspunkt i strategisk analyse viser den når ekspansjon er lønnsomt, og hvordan ekspansjonsbeslutninger kan analyseres. Ekspanjon handler om konsernstrategi, men en god konsernstrategi hviler på gjennomtenkte forretningsstartegier. Boken går hele veien fra posisjonering innenfor et marked til sammensetning og organisering av porteføljer innenfor et konsern. Forfatterne definerer og sammenfatter de ulike analytiske stegene som bør gjennomgås for å vurdere om ekspansjon er lønnsomt: Definere og avgrense markedet, Beregne markedets lønnsomhet, Identifisere konkurransefortrinn, Beregne kostnader ved ressursanskaffelse, Beregne kostnader ved aggressiv respons og Velge inngangsstrategi. Erik Jakobsen er førsteamanuensis ved Institutt for strategi på Handelshøyskolen BI. Lasse Lien er stipendiat ved Institutt for strategi på Norges Handelshøyskole. Betegnelse: Boka handler om ekspansjon og forretningsutvikling, og med utgangspunkt i strategisk analyse viser boka når ekspansjon er lønnsomt, og hvordan ekspansjonsbeslutninger kan analyseres. Forfatterne presenterer også et analyseverktøy for ekspansjonsstrategi. Boka retter seg mot studenter på høyere avdeling ved økonomiske høyskoler, mastergradsstudenter i ledelse og strategi, samt fortaksledere. Har litteraturliste og register.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788241711619
  • EAN: 82-417-1161-1
  • Utgivelsesår: 2001
  • Forlag: Gyldendal
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Jakobsen, Erik Werner, Lien, Lasse B.
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Ekspansjon, bedriftsledelse
  • Omfang/format: 219 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 6
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 219