Det folk vil ha : religion og populærkultur
Omtale
Boken tar for seg religiøsitetens liv og virke i populærkulturen. Forfatterne viser at religiøse elementer er svært tilstedeværende i for eksempel reklame, tv-serier, blogger, fornøyelsesparker og musikk. Det argumenteres for at religion i populærkulturen er tett sammenvevd med det kommersielle og folkelige, og forekommer i mange overraskende støpninger. Boken er beregnet på alle som er opptatt av religion, populærkultur og kulturuttrykk.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788215017488
- EAN: 978-82-15-01748-8
- Utgivelsesdato: 14.01.2011
- Utgivelsesår: 2011
- Forlag: Universitetsforlaget
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Endsjø, Dag Øistein, Lied, Liv Ingeborg
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Religion og populærkultur
- Omfang/format: 224 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 3
- Utgave: 1
- Illustrert: Ja
- Sider: 224