Lekens flertydighet : om barns lek i en institusjonalisert barndom

Utsolgt
Erstattet av nytt produkt
ISBN/Varenr
9788202312220
Inngår i din bokpakke

Omtale

De fleste vestlige filosofer har prøvd å rasjonalisere lek for å gi den en nyttig rolle i samfunnsutviklingen. Det hevdes det at barns lek er en form for utvikling.Forfatteren av denne ønsker i denne boka ønsker å vise hvordan det går an å forstå lek på andre måter enn dem som er de mest vanlige. Disse stemmene inkluderer lekforskere og filosofer som blant annet Brian Sutton-Smith, Mikhail Bakhtin og Hans-Georg Gadamer. Forfatteren har også snakket med barn om hvordan de erfarer sin egen lek i institusjoner som barnehage og SFO. For barn ser lek ut til å fremstå som mer flertydig enn vi voksne ofte forestiller oss.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788202312220
  • EAN: 978-82-02-31222-0
  • Utgivelsesdato: 06.09.2010
  • Utgivelsesår: 2010
  • Forlag: Cappelen Damm
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Øksnes, Maria
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Lek, Barn, kultursosiologi
  • Omfang/format: 214 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 6
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 214