Lekens flertydighet : om barns lek i en institusjonalisert barndom
Omtale
De fleste vestlige filosofer har prøvd å rasjonalisere lek for å gi den en nyttig rolle i samfunnsutviklingen. Det hevdes det at barns lek er en form for utvikling.Forfatteren av denne ønsker i denne boka ønsker å vise hvordan det går an å forstå lek på andre måter enn dem som er de mest vanlige. Disse stemmene inkluderer lekforskere og filosofer som blant annet Brian Sutton-Smith, Mikhail Bakhtin og Hans-Georg Gadamer. Forfatteren har også snakket med barn om hvordan de erfarer sin egen lek i institusjoner som barnehage og SFO. For barn ser lek ut til å fremstå som mer flertydig enn vi voksne ofte forestiller oss.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788202312220
- EAN: 978-82-02-31222-0
- Utgivelsesdato: 06.09.2010
- Utgivelsesår: 2010
- Forlag: Cappelen Damm
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Øksnes, Maria
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Lek, Barn, kultursosiologi
- Omfang/format: 214 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 6
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 214