Ofte stilte spørsmål ‒ Retur & reklamasjon

  • Grunnlag for godkjent retur
    • Mottatt annen vare enn bestilt.

    • Mottatt mer enn bestilt.

    • Mottatt vare som ikke er bestilt.

    • Feil innbinding.

    • Defekt/skadet vare.

    • Transportskade/ødelagt emballasje. 

  • Grunnlag for avvist retur
    • Bøker som er stemplet med kundens navn eller annen identifikasjon.

    • Bøker av eldre dato med naturlig slitasje.

    • Bøker som har vært utsatt for særdeles hard behandling.

    • Retur uten avtale vil normalt ikke bli godtatt, men sendt tilbake til avsender.

  • Hvordan melder jeg en retur?

    Om du ønsker å returnere en vare, er det fint om du ser på kriteriene for godkjent retur.

    Send oss en e-post med årsak til retur. Det er ønskelig om det refereres til tittel/ISBN og tilhørende ordrenummer eller følgeseddelnummer.

  • Defekt eller mangelfull levering?

    Om du har mottatt en bok som er defekt eller mangler varen i forsendelsen du har mottatt, ettersender vi et nytt eksemplar. Benytt deg av kontaktskjema eller Send oss en e-post, det er ønskelig at det refereres til tittel/ISBN og tilhørende ordre nummer eller følgeseddel nummer.

  • Hvordan blir penger refundert?

    Når din retur har blitt kontrollert og godkjent, vil du motta en kreditnota.