Å lære språk i barnehagen : kvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring
Omtale
Samhandling mellom barn og voksne i barnehagen kan være avgjørende for språkarbeid, noe som er særlig viktig for barn som lærer norsk som et nytt språk i barnehagen. Hvordan kan voksne fremme barns språklæring i barnehagen? Og hva kjennetegner språkfremmende samspill? Forfatteren drøfter forskning fra ulike tradisjoner opp mot de voksnes rolle som språkmodeller og tilretteleggere i barnehagen. Boken belyser også samarbeid mellom ansatte og mellom foreldre og ansatte, og tar i betraktning at barn er ulike og har ulik bakgrunn. Språkfremmende samspill, muligheter og utfordringer illustreres gjennom samtaleeksempler fra norske barnehager. Omtalen er utarbeidet av BS.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788202422202
- EAN: 978-82-02-42220-2
- Utgivelsesdato: 15.01.2018
- Utgivelsesår: 2018
- Forlag: Cappelen Damm
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Grøver, Vibeke
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Norsk språk, Undervisning, før- og grunnskolen
- Omfang/format: 194 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 4
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 194