Barnehagelæreres profesjonslæring : i barnehagens mulighetsrom
Omtale
Boken retter søkelys på utfordringer og mulighetsrom i barnehagelæreres profesjonslæring. Barnehagelæreres kunnskapsgrunnlag og hvordan kunnskapen utvikles og utfordres gjennom ledelse og samarbeid med medarbeidere og gjennom det pedagogiske arbeidet med barna, er sentrale perspektiver. Boken fokuserer på personalet i barnehagen, og i hovedsak på barnehagelæreres profesjonslæring. Hensikten er å få i gang en debatt som bidrar til utvidet forståelse ved hjelp av forskning. Boken henvender seg primært til ansatte i barnehagelærerutdanning, barnehageforskere og andre som er opptatt av barnehager, barnehagelærere og barnehageutvikling. Omtalen er utarbeidet av BS.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788245016925
- EAN: 978-82-450-1692-5
- Utgivelsesdato: 15.12.2015
- Utgivelsesår: 2015
- Forlag: Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Eik, Liv Torunn, Steinnes, Gerd Sylvi, Ødegård, Elin
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Barnehagelærere
- Omfang/format: 182 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 3
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 182