Det vurderende øyet : observasjon, vurdering og utvikling i pedagogisk praksis
Omtale
Denne boken handler om hvordan man som pedagog kan gå frem for å se sin egen praksis bedre. Forfatteren gir en grundig innføring i observasjon som fenomen og metode og redegjør for bruken av bl.a. loggskriving, intervju og spørreskjema. Boken inneholder også et eget kapittel om audio- og video-observasjon. Dessuten drøftes valg av metode, analyse av informasjon og konstruktiv bruk av informasjon som grunnlag for pedagogisk utviklingsarbeid. Etiske overveielser i observasjonsarbeid belyses også. Boken er skrevet i en konkret og direkte form og inneholder mange eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid i undervisning og veiledning. Formålet med boken er å gi lærerstudenter, lærere og veiledere en innføring i observasjon og vurdering som et redskap til å utvikle pedagogisk profesjonalitet. Omtalen er utarbeidet av BS.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788205500594
- EAN: 978-82-05-50059-4
- Utgivelsesdato: 25.07.2017
- Utgivelsesår: 2017
- Forlag: Gyldendal
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Bjørndal, Cato R.P.
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Observasjonsmetoder, pedagogikk
- Omfang/format: 167 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 7
- Utgave: 3
- Illustrert: Nei
- Sider: 167