Politisk kommunikasjon i et nytt medielandskap
Omtale
Mediesituasjonen i dag har utviklet seg fra å være dominert av massemedier til et langt mer komplekst landskap der ulike stemmer, arenaer, aktører og budskap konkurrerer om oppmerksomheten. I dag kan hvem som helst ytre seg i offentligheten, blant annet i sosiale medier. Denne nye situasjonen fører også med seg endringer i politisk kommunikasjon, og påvirker det som blir kommunisert, hva som blir kommunisert, og hvem som deltar i den offentlige samtalen. Et av denne bokens hovedspørsmål er: hvordan bidrar sosiale medier til å forme den politiske offentlighet? Boken retter seg mot studenter og fagfolk som er interessert i hvordan sosiale medier påvirker politisk kommunikasjon. Omtalen er utarbeidet av BS.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788202479770
- EAN: 978-82-02-47977-0
- Utgivelsesdato: 18.01.2016
- Utgivelsesår: 2016
- Forlag: Cappelen Damm
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Rogstad, Ingrid Lønrusten
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Kommunikasjon, politikk, Sosiale medier
- Omfang/format: 160 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 160