Spill- og dataprogrammering : en illustrert trinn-for-trinn-guide
Omtale
Lær datakoding ved å lage spill i språkene Scratch og Python. Her lærer man å programmere dataspill og animasjoner, egne programmer og spill. Bli først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, deretter videre til å programmere med det litt mer avanserte Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og gjør selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle. Sakprosa for mellom-/ungdomstrinnet. Omtalen er utarbeidet av BS.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788231611752
- EAN: 9788231611752
- Utgivelsesdato: 20.01.2017
- Utgivelsesår: 2017
- Forlag: Spektrum forlag
- Innbinding: Heftet
- Serie: Hjelp barna på skolen
- Språk: Bokmål
- Personer: Vorderman, Carol, Magnussen, Bjørnar
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Scratch (programmeringsspråk), Python (programmeringsspråk), Programmering, Dataspill
- Omfang/format: 224 s.
- Målgruppe: Barn/ungdom
- Originaltittel: Computer coding for kids
- Alder: 9-11, 11-13, 13-16
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 224