Spill- og dataprogrammering : en illustrert trinn-for-trinn-guide

Utløp
Spill- og dataprogrammering : en illustrert trinn-for-trinn-guide
Spill- og dataprogrammering : en illustrert trinn-for-trinn-guide
Utsolgt
ISBN/Varenr
9788231611752
Inngår i din bokpakke

Omtale

Lær datakoding ved å lage spill i språkene Scratch og Python. Her lærer man å programmere dataspill og animasjoner, egne programmer og spill. Bli først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, deretter videre til å programmere med det litt mer avanserte Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og gjør selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle. Sakprosa for mellom-/ungdomstrinnet. Omtalen er utarbeidet av BS.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788231611752
  • EAN: 9788231611752
  • Utgivelsesdato: 20.01.2017
  • Utgivelsesår: 2017
  • Forlag: Spektrum forlag
  • Innbinding: Heftet
  • Serie: Hjelp barna på skolen
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Vorderman, Carol, Magnussen, Bjørnar
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Scratch (programmeringsspråk), Python (programmeringsspråk), Programmering, Dataspill
  • Omfang/format: 224 s.
  • Målgruppe: Barn/ungdom
  • Originaltittel: Computer coding for kids
  • Alder: 9-11, 11-13, 13-16
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 224