Positive lærer-elev-relasjoner : en fortelling fra klasserommet

Positive lærer-elev-relasjoner : en fortelling fra klasserommet
Positive lærer-elev-relasjoner : en fortelling fra klasserommet
I salg
ISBN/Varenr
9788205493827
Inngår i din bokpakke

Omtale

Med sosiokulturell teori som rammeverk analyserer denne boken en samtale mellom lærer og elever i en tredjeklasse. Med stort engasjement diskuterer de hva tallet 18 kan være. Det er imidlertid ikke matematikk og tallforståelse som er bokas fokus, men relasjonen og samspillet mellom læreren og de 17 elevene hennes. Analysen av skoletimen bidrar blant annet til å synliggjøre verbale og nonverbale virkemidler en lærer kan bruke i arbeidet med å utvikle gode relasjoner til elevene. Slike positive relasjoner har stor betydning for elevers faglige og sosiale læring i skolen, og for trivsel og mentalt velvære. Boka henvender seg til lærerstudenter, studenter i pedagogikk og spesialpedagogikk samt rådgivere, lærere og andre som er opptatt av den relasjonelle dimensjonen i undervisning. Omtalen er utarbeidet av BS.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788205493827
  • EAN: 978-82-05-49382-7
  • Utgivelsesdato: 18.04.2016
  • Utgivelsesår: 2016
  • Forlag: Gyldendal
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Moen, Torill
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Lærere og elever
  • Omfang/format: 129 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 129