Strategiboken

Strategiboken
Strategiboken
I salg
ISBN/Varenr
9788245017885
Inngår i din bokpakke

Omtale

En strategi representerer en bedrifts «teori» om hvordan den skal oppnå suksess, og legger føringer på en rekke beslutninger, f.eks. hvilke produkter/tjenester bedriften skal levere, hvilke kunder den skal satse på, hvordan den skal vinne disse o.l. Denne boken tar utgangspunkt i to grunnleggende spørsmål: Hvorfor har noen bedrifter suksess når andre ikke har det, og hvordan kan bedrifter bruke kunnskap om dette til å fatte bedre strategiske beslutninger? Den viser hvilke mekanismer som forklarer at prestasjonsforskjeller mellom bedrifter oppstår, hvorfor de opprettholdes eller brytes ned, og hvordan bedrifter kan bruke denne kunnskapen til å utforme strategier. Boken egner seg for studenter som skal ha en innføring i strategi, og for andre som ønsker en innføring i strategi. Omtalen er utarbeidet av BS.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788245017885
  • EAN: 978-82-450-1788-5
  • Utgivelsesdato: 14.01.2016
  • Utgivelsesår: 2016
  • Forlag: Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Lien, Lasse B., Baardsen, Tor Øyvind, Knudsen, Eirik Sjåholm
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Strategisk ledelse, bedriftsledelse
  • Omfang/format: 292 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 4
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 292