Mellommannen : Joh. Johannson og kampen om dagligvaremarkedet 1866-2016

Mellommannen : Joh. Johannson og kampen om dagligvaremarkedet 1866-2016
Mellommannen : Joh. Johannson og kampen om dagligvaremarkedet 1866-2016
I salg
ISBN/Varenr
9788215025414
Inngår i din bokpakke

Omtale

Norge har gjennomgått en dagligvarerevolusjon. Tusenvis av små og selvstendige kjøpmenn «på hjørnet» er erstattet med tre store, integrerte dagligvarekjeder. Dermed har noen få menn fått stor makt over hva vi spiser og produserer. Grossistene har spilt en nøkkelrolle i denne utviklingen. De er mellommennene som har styrt varestrømmen fra produsenter til kjøpmenn og fylt butikkhyllene. Familien Johannson er Norges mektigste dagligvareaktør, men er nesten usynlig i offentligheten. Denne boken er resultatet av at familien for første gang har åpnet sine arkiver og gitt full tilgang på kildene til sin historie. Den forteller firmaets 150 år lange og tidvis dramatiske historie. Vi følger fem generasjoner handelsmenn gjennom skiftende tider, frem til dagens forbrukersamfunn. Omtalen er utarbeidet av BS.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788215025414
  • EAN: 978-82-15-02541-4
  • Utgivelsesdato: 26.04.2016
  • Utgivelsesår: 2016
  • Forlag: Universitetsforlaget
  • Innbinding: Innbundet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Thue, Lars, Ekberg, Espen, Myrvang, Christine
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Engroshandel, Historie, Norge, Joh. Johannson
  • Omfang/format: 636 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Ja
  • Sider: 636