Digital dømmekraft
Veiledende pris
kr 515,00
Erstattet av nytt produkt
ISBN/Varenr
9788205491809
Omtale
Internett og utstrakt bruk av sosiale medier har satt nye etiske spørsmål og dilemmaer på dagsordenen. Hvordan beskytter man seg selv og andre i dette digitale globale landskapet? Her spiller skolen en viktig rolle, og må sørge for å gi elevene tilstrekkelig innsikt og kompetanse. Denne boken består av artikler skrevet av forskere på feltet. De analyserer og diskuterer sosiale, juridiske og etiske problemstillinger og omkostninger ved bruk av de digitale mediene, med et særlig blikk rettet mot skolens forpliktelse overfor barn og unge. Omtalen er utarbeidet av BS.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788205491809
- EAN: 978-82-05-49180-9
- Utgivelsesdato: 14.02.2017
- Utgivelsesår: 2017
- Forlag: Gyldendal
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Engen, Bård Ketil, Giæver, Tonje Hilde, Mifsud, Louise
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Digitale medier, Barn og ungdom, kommunikasjonssosiologi
- Omfang/format: 203 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 3
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 203