Sosialt entreprenørskap i Norge
Omtale
Sosialt entreprenørskap innebærer å kombinere samfunnsnyttige formål med løsninger fra kommersielle bedrifter. Denne boka introduserer sentrale begreper innenfor sosialt entreprenørskap og viser hvilke teorier og miljøer de har sitt utspring i. Boken gir innsikt i feltet gjennom praktiske eksempler og henvender seg til de som vil vite mer om hvordan sosialt entreprenørskap virker, hvordan tid og penger kan investeres, og hvordan offentlige reguleringer kan hjelpe til å utvikle feltet. Forfatteren har en flerfaglig tilnærming til emnet og henviser til litteratur fra antropologi, økonomi, kulturstudier, entreprenørskapsstudier og statsvitenskap. Omtalen er utarbeidet av BS.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788202394745
- EAN: 978-82-02-39474-5
- Utgivelsesdato: 24.04.2017
- Utgivelsesår: 2017
- Forlag: Cappelen Damm
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Brøgger, Benedicte
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Norge, Sosialt entreprenørskap
- Omfang/format: 177 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 177